Rustig dagje Santa Maria

20 mei 2019 - Santa Maria, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. We zijn naar een winkelcentrum geweest en ik heb voor het eerst gereden. Het is wel erg wennen hoor zo'n grote auto en dan ook nog automatisch, ik ben natuurlijk maar een kia picanto gewend. 😜

IMG-20190519-WA0009

We zijn nog ook even naar een dierenwinkel geweest, en aangezien ze ook katten verkopen is dat niet goed voor mij want ik neem het liefste alles mee naar huis. Daarna maar een marktje geweesr en nog even bij een winkel geweest waar ze caravans verkopen. Hier verkopen ze namelijk niet zomaar caravans, maar echt hele grote!

IMG-20190519-WA0010IMG-20190519-WA001120190519_132319

En ook hele kleintjes met alleen een bed en een keuken. Grappig om te zien! Ik heb ook een filmpje van in de caravan. Die staat bij video's.

20190519_13311820190519_133109

20190519_133030

Daarna zijn we nachos gaan eten bij Taco bell en nog naar wat winkeltjes geweest  waar we iets bizars mee maakte. We gingen bier halen en ze deden opeens heel moeilijk omdat we geen passpoort konden laten zien terwijl we vaker bier hebben gehaald en ons rijbewijs voldoende was. Een mevrouw hoorde dat we nederlands aan het praten waren en wilde het bier betalen. Nou prima. Toen betaalde ze al onze boodschappen ook nog. Dus wij wilde haar cash geld geven maar dat wilde ze absoluut niet. Ze nam het niet aan. Ze wilde dat we het gebruikte voor onze vakantie. Zo lief. Met een dubbel gevoel liepen we terug naar de auto en hebben we nog meer genoten van ons eten. Amerikanen zijn echt enorm aardig. En dat zeg ik niet alleen omdat een iemand onze boodschappen heeft betaald, ze zijn het allemaal.

20190519_134530

We gaan zo slapen. Morgen rijden we naar Monterey waar we 2 nachten blijven. Onderweg stoppen we bij Morro Bay, San Simeon, Big Sur, rijden we over de Bixby Creek bridge naar Point Lobos en uiteindelijk naar ons hotel in Monterey. Drukke dag dus morgen!

1. Paul:
    20 mei 2019
    Bij Taco Bell kan je lekker eten, zit tegenwoordig ook in Nederland, o.a. Tilburg. Hebben jullie ook die hele grote campers gezien die dan ook nog een gewone auto trekken? Veel plezier.
  2. Jacqueline:
    20 mei 2019
    Knap hoor dat je ook bent gaan rijden! En wat een lieve mensen idd. Niet te geloven!
  3. Angelique Scherpenisse v Kuijk:
    20 mei 2019
    Wen keer moet de eerste keer zijn! Goed dat je dat doet👍🏻Wat lief van die mevrouw! Geniet van jullie laatste dagen daar