Op naar Amerika!

3 mei 2019 - Oakland, California, Verenigde Staten

Het is nu 01:52 hier en ik ben klaar wakker terwijl ik echt dood moe was. Goede timing dus om het allereerste verhaal te typen!

20190502_134904

Onze vlucht met United Airlines (UA969) zou om 14:50 vertrekken. Helaas was er wat vertraging en gingen we om 15:15 eindelijk de lucht in. Wat een enorm goede service van United! Alle drankjes waren gratis, we kregen verschillende snacks en als avond eten hadden ze lasagne (blijer kun je me niet maken 😍)

20190502_14062220190502_164307

Toch vond ik de vlucht lang duren, dat komt ook omdat ik echt niet kan slapen in een vliegtuig. Gerben is daar een stuk beter in... Dus ik heb films gekeken (helaas geen nederlandse ondertiteling maar dan kunnen we alvast wennen 😜)

We kregen wel een lekker kussentje en zelfs een dekentje , in goede handen bij mij dus! Om 16:30 Amerikaanse tijd waren we eindelijk in Amerika. Maar toen... paspoortcontroles.. daar hebben we 2 uur!!! in de rij gestaan. Voor sommige mensen die wij spraken was San Francisco maar een overstap, en door die 2 uur gingen ze hun vlucht niet halen. Je kan je voorstellen dat na zo'n lange vlucht wij er ook helemaal klaar mee waren. Wat ze uiteindelijk deden bij die paspoortcontroles? Vingerafdrukken scannen en een foto maken. Heel onze handbagage is hier niet gecontroleerd. Zo raar vond ik dat. Maar goed snel de koffers gehaald en daarna de auto ophalen. En weer problemen... schijnbaar moet degene die gaat rijden een eigen creditcard hebben. De creditcard staat op mijn naam en als ze alles naar mij overzetten moeten we per dag extra gaan betalen omdat ik onder de 25 jaar ben... Gerben en ik waren er voortaan helemaal klaar mee, we hebben alles geprobeerd maar dit was de enige oplossing. Dus met veel pijn maar gedaan. Uiteindelijk kozen we voor een enorm mooie jeep uit 2019. En zo reden we op naar ons eerste hotel vlakbij San Francisco, namelijk in Oakland. Dat duurde ook nog lang omdat er veel file was. Maar eindelijk waren we er, ik was zo blij om een bed te zien. 😂 We zijn ook niet meer weg geweest en om 22 uur gaan slapen.

20190502_142742

Om 07:30 hebben we de wekker gezet omdat we naar Alcatraz gaan. De tour begint om half 11. Helaas ben ik nu dus al wakker terwijl Gerben lekker aan het snurken is. 😴

Ik ga ook nog maar even proberen te slapen en dan op naar Alcatraz!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anouk Scherpenisse:
    3 mei 2019
    Had ik ook zn last van in Mexico elke dag standaard om 4 uur in de ochtend wakker 😑 veel plezier 😘😘
  2. Jacqueline:
    3 mei 2019
    Wouw meid wat een reis he? Tis ook een hele vlucht en als je dan niet slapen kunt. Fijn dat Gerben wel slapen kon; is hij tenmiste een beetje uitgerust. En uiteindelijk is alles goed gekomen toch; een jeep om voorlopig in rond te mogen rijden; niet gek! Das lekker rijden toch. Ben benieuwd hoe jullie eerste dagje gaat worden maar zal ongetwijfeld geweldig worden. USA here the come! ♥
  3. Lisa:
    3 mei 2019
    Flinke reis hebben jullie gehad! Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen! Heel veel plezier en geniet ervan samen! ❤
  4. Silvia:
    3 mei 2019
    Jullie avontuur kan beginnen, geniet ervan!
    Vergeet niet een foto te plaatsen van die geweldige Jeep van jullie.
  5. Angelique Scherpenisse v Kuijk:
    3 mei 2019
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Dat huren van die auto dat wist ik. Dat had jef me verteld want daar zitten anouk en jorden ook mee. Zijn dan allebei nog geen 25 jaar en dan is t ook vask duurder! Maar al met al hebben jullie n mooie jeep! Als je n goede maatschappij kiest zijn ze meestal goed verzorgd. Zeker lange vluchten. Had van jef al gehoord dat amerika airlines heel goed is. Ja jammer dat je geen ondertiteling had maar voor jou moet dat toch geen probleem zijn? Jij post op facebook ook vask alles on t engels😩en meestal snap IK dan niet wat er staat hihi. Gelukkig heb ik wel vertaling! Leuk dat jullie naar alcatraz gaan! Toch n bijzondere plek! Geniet ervan en probeer zo snel mogenlijk je aan te passen aan de tijd dan heb je er minder last van! Komt goed! Lekker genieten van al t moois🙋
  6. Annemarie en Jan:
    3 mei 2019
    De eerste ervaringen en hobbels zijn genomen. De reis kan nu echt beginnen. Op naar Alcatraz. Makkelijk te volgen met de Nederlandse audiotour. 😉 Geniet maar van jullie mooie reis. 🤗
  7. Paul:
    3 mei 2019
    Komt me bekend voor. Heel veel plezier.